Sunday, July 10, 2011

itz sushi !

soo... i went to sushi king this evening.... aku terdorong utk p mkn sushi sbb aku tgk vid ni..

.. so, lepas tgk citer ni.... tengok Wasssabi... tu yg teringin nk makan sushi... hehehe...

korg mesti penah mkn sushi?  so, today is my turn! walaupon da umo mcm ni...baru berpeluang mkn sushi... bukan aku taknk.. just dat...well... aku tak nk masuk sana klu takde org nk teman/berpengalaman... haha... riso malu...

so, hari ni aku p sushi king in The Mines... n this is my 2nd time masuk kedai tu... 1st time dulu mintak keje..but takde pon panggil... aku saje je apply sbb time tu ikut kawan p sana... alang2..aku pon ikut apply...


so, this is my 2nd time... but this time for makan makan!.... hehe.. thanks to ma bro, dia blanje... 
so far aku rase mcm sama je ngan sushi tesco..hehe...

so, kat dpn tu mmg berderet la sushi mcm train... pilih ja nk apa... stiap piring ade warna biru, oren, pink, merah n purple,(klu tak salah) and sume warna tu mewakili harga.. rm2 to rm6...


pilih pilih mmg da bertingkat tinggkat.. haha... segan pon ade.... then, sampai satu ni.. kacang.. aku tanye abg aku ... ape mende tu.. then.. dia terus capai.. budget nk try... dia kate dia penah makan, rangup... 
dia ambik kacang ni, terus masuk mulut n kunyah... aku tak nk..tp dia suh gak try..so, aku pon try...


masuk mulut.. then mase gigit, dapat rasa kcang tu kuar...then aku tak leh kunyah kulit nyer.. aku tanye la.. " btol ke cara mkn kacang ni mcm ni?" abg aku diam sambil terus kunyah.. aku mmg terus capai tisu n buang.. 
abg aku da gelak...dia pon tak tau upe nyer... tah ape la yg dia kate rangup... haha... then aku pk pk.. mase dlm mulut, kacang tu senang nk kuar.. so, aku ckp.. " maybe kene tarik pakai gigi..".. then baru la kiteorg try n menikmati kacang tu... mmg sedap! haha...    he said.. " nasip 2 org..so takde malu.. klu sorg mmg malu" haha..


then...da byk la jugak sushi aku mkn.. penutup nyer.. ngan ramen.. sedap gak...  looks like curry mee... but, itz not.... sedap! Finally, tercapai gak la aku nk makan ramen... aku da lame teringin..sejak 2009.. semua sbb housemate aku yg gile ngan anime.. dia bg aku tgk satu citer... n aku tgk dlm cite tu sket2 ramen, sket2 udon... tak udon, ramen la jawap nyer.. tak ramen, udon la... till aku pon teringin nk rase ape tu udon/ramen... 


n td kat sushi king ade udon n ade ramen.... dlm gamba tu...ramen dpt tarik perhatian... memule nk order udon, but tak jd...sbb ramen lagi sedap... hehe.. nk tgk menu sushi king? click sini


so, that is it.. my weekend... plan nk p sana minggu dpn, but ade kekangan sket... tuka plan... 
tp hari ni tup2 abg call kate "siap, kite p sushi"... hehe...


next stop..? ade dlm perancangan I wont tell u yet...

1 comment:

  1. kedua2 abg saya sangat tidak adil bila masuk bab makan.meniggalkan adiknya secara slamber.bg taw ayah umi =.-

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...