Friday, June 29, 2012

My 1st Lamb Chop...

resource:google ^_^

so there i was... p makan kat Restoran Chop N Steak....  dekat dengan perodua area serdang...
time nk p tu, aku bg tau abg " tgk tpt dulu, klu ramai, kite singgah.. means sedap.." then abg kate tak sedap tpt nih.. alih2 tgk ramai org.. "ok ok sedap kot" ... so, parking moto dpn kedai n menerjah masuk dalam...

suasana agak best cause not to terang n not to gelap.. as u can see dlm gambar tu... lampu warne oren.. so, mmg nampak best n mmg best pon...


dpt menu, tgk menu..n i ordered Lamb Chop n minum honey Dew... nk rase air buah restoren nih...
FYI, aku suke minum air buah2an.. tambah2 plak air mango/mangga... pergh! mmg suka la.. tp, time tu nk merasa air honey dew.. so far, kedai yg aku suke minum air buah is kedai pok tek.. tak sure la nama kedai tu.. ade yg kate kedai yati.. but woteva it is... air mangga or air buah kedai tu mmg pergh superb! terasa mangga asli...

and mi brota order grilled fish n minum air mangga.... (luckily abg order air mangga..so, dpt la tumpang rase..hehe) so... sampai je air.. aku rase.. perghh!! setanding dgn pok tek! erm.. best best best!!
air buah dlm tu mmg pergh! terasa jugak la mangga dia.. kebanyakkan kedai, nama je air mangga.. tp jelas terasa air mangga juice - yg beli kat supermarket bagai tu... erm.. tak best tak best...tp kedai pok tek n kedai chop n steak ni best.. hehe... sangat berpuas hati dengan air...

so, sampai plak my very own 1st lamb chop.. sblm ni tak penah makan daging kambing dengan sengaja.. penah mkn, tp tak sengaja n dibawah pengaruh kurang sedar.. haha..main ngap je..da sejam mkn, baru tau aku mkn daging kambng.. but last night, aku order sendiri daging kambng.. saje nk merasa ... n 1st masuk mulut.. berkerut2 dahi aku.. ermm... tak tak tak.. tak best.. actually daging tu best.. just maybe tak masuk ngan lidah aku... then kali ke2 aku suap.. best.. then tak best balik... mcm aku bg tau awal2.. tpt tu samar2..lampu tak terang ditambah plak ngan mata aku yg takde pakai cemin mata time tu.. so, ngan pisau tu aku ketok2... nk tau mana tulang, mana daging.. huhu... makan2 jugak.. tp ade yg tak abis tu.. bg kat abg suh mkn.. hehe...

n harga mmg okay - fo me la.. bg aku okay je harga dia... nk kate mahal tak, murah sgt pon tak... berbaloi la.. aku n abg mkn smlm baru dlm rm25 kot, tak sure berapa tp less than rm25...

so there i was... eating my 1st lamb chop... n perhaps itu yg last aku order lamb chop.. kurang berminat lah dgn daging kambing.. but maybe next next next time.. who knows? ter-suke plak ngan daging kambing.. hehe.. and abg aku mkn grilled fish.. mmg pergh! sedap.. aku ambik sket... hehe... tpt tu gelap, time abg potong ikan tu, dia tekan2 kat pinggan tu.. ingatkn sos utk cicah ikan tu.. upe nyer corak bunga yg ade kat pinggan.. patut la tekan2, tetap rata.. ingatkn chili sauce..


so, aku pulang dengan bunyi beekkkk beekkk... but so far, org kate makan daging kambing, badan panas, pening yada yada yada.... tp smlm so far aku mkn okay, alhamdulillah.... takde sintom2 tuh.. hehe...

korg penah mkn lamb chop? I bet u do...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...