Tuesday, May 10, 2011

pengalaman di Klang..

so...
aku plan nk ke Klang...n aku pegi pon...leh tahan gak la jauh drp kl sentral...sejam utk ke pelabuhan...jumpe kawan aku sane..then, by motorcycle, vroom vroom ke Klang...raun2 sane....lame tak bawak moto..ingat balik becuti ni nk naik moto...sampai2...kunci moto tak tau letak kat mane...terbantut sudah hasrat nk bawak moto raun2 kampar/ipo/air terjun/tesco?..hehe..

tengah sedap aku bawak moto... potong segala macam jenis lori.. i hate lorries!!..da la besar, then klu ikut muntut lori..batu2/debu/ pasir semua kene kat blakang...
then, aku tenampak kete polis dari side mirror...so, act like motorcyclist yg murni, baik lagi berhemah... alih2 dia suh aku ketepi..huh!! tak cukup mantop kot lakunan aku tu.. haha.. cuak gak la...aku mane penah kene tahan polis mcm tu...korg penah?

then...aku mmg terus break...nasip gak la ade pokok kat situ..klu tak... berpanggang la aku kat jalan tu...polis benti...n sorg kuar...dia sempat lagi tahan lagi sorg motorcyclist...
dia turun..n kwn aku terus tanye.."ko ade lesen kan?".. dia pon risau upe nyer..haha...
then..polis dtg kat aku n mintak lesen...aku bg la..
dat time aku agak kelam la sket...sbb..yea la..tak penah2 dpt pengalaman tu...korg mesti relax klu penah kene...kan? aku tak penah..tu yg cuak... kang tak pasal2 suh nyer aku ikut balai...sapa susah? moto tu org punye...

dinyatakan lagi ke-cuak-an aku... lesen melekat kat card pocket tu...aku terus la bg semua card yg aku ade...haha...cimb, maybank, id, discount ktm.. haha...polis kate.."relax la bro..".. haha....

"nk p mane"..sambung dia.... dengan pengetahuan yg aku ade..aku ckp.. "klang"... dia tunjuk jari dia kat tanah..."klang?"... aku blur... upe nyer aku mmg da sampai Klang... haha...n again, tu la 1st time pon aku raun2 klang...yg kwn aku ni pon idak la nk tolong jawap...aku tak tau yg aku da sampai klang.. haha...
patut nyer aku jawap "Bandar Klang"... aiyoo...

yg kwn aku ni takde lesen..so, IC jer la..nasip la dia tak suh buat test air kencing.. kang lagi satu hal aku nk teran air kencing tengah2 panas tu..
tp yg sorg lagi.yg polis tahan gak tu...dia kene saman rase nyer..sbb polis tu kuarkn satu buku..then dia tulis...
nasip la aku tak kene ape2..just check lesen jer.. huh semangat!


plan nk p byk tempat... mcm tugu kris klang, taman pengkalan batu, sg klang, jambatang klang, pasar jawa..tp masa tak byk...sempat tgk "westport klang, ngan Jusco bukit tinggi jer..(otw ke sini la kene tahan polis)...Jusco yg terbesar di Asia Tenggara....da abis raun2 sane.... jam 4pm...bergerak ke stesen plabuhan klang... terus balik serdang...

mlm tu plak aku ajak angah aku p Jusco..nk bli roti.. hehe...sedap plak roti walnut... aku ade bli kat jusco klang..tp ter-abis plak..sambil online, aku mkn 5, 6 cubit...then...angah ckp.."roti da abis"..aik! haha... upe nyer dia pon join mkn...
otw ke jusco..polis tahan.... nasip takde saman menyaman or tembak menembak... hehe...
da settle kat jusco.... otw balik... hah! ade dak pompuan kene tahan ngan polis... siap pasang lampu siren biru kat kete polis tu..tp tak bunyi la.... huh! haha... klu aku la..mmg cuak lagi la kot....

tah apsal la smlm, ramai plak polis dimataku... slalu nyer...tak nampak sgt...

3 comments:

  1. westport?abg aku kat sana...pegi je la...ahahah....asal x pegi tanjung harapan je?

    ReplyDelete
  2. plan nyer bkn maen...tp mase tak cukup..so, p mane yg sempat jer...

    ReplyDelete
  3. hahaha...biasa la tu...klang raun satu hari pun x habis...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...